Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Woorden vangen

Alleen wanneer mijn emotie stroomt, stroomt mijn inspiratie. Alleen wanneer ik helderheid nodig heb, kan ik schrijven. Mijn woorden vragen het papier, dat altijd schenken zal. Er ontstaat een compositie. Ineens weet ik wat klopt. Lading wordt gevangen, gevoel getoond. Besloten en bevroren in die enige combinatie mogelijk. Pijnlijk tastbaar.

De woorden die jij tegen me sprak, zijn er ook nog. Niet gevangen door papier, maar vrij in de ruimte.

Ik zie een dimensie waarin woorden vast te pakken zijn. Ze echoën om ons heen. Dansen en vervormen als vloeiende bellen astronautenvoeding in gewichtloze omstandigheden. Vanuit die andere dimensie vertragen en verzwaren woorden de lucht die jij en ik, hier en nu, inademen.

Het is raam open, er waait ook een frisse wind. De vraag is of het genoeg is de echo te laten verstommen en alle woorden te vangen? Gooien we nog nieuwe in de put? Kunnen we zelf nog dansen in de wind?

Schrijver: Sophie
10 januari 2023


Geplaatst in de categorie: taal

3.9 met 10 stemmen 361



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
An Terlouw
Datum:
11 januari 2023
Heel erg mooi Sophie, woorden zijn belangrijk al zijn ze soms hard, of juist vol emotie. Blijf vooral schrijven!
Naam:
Han Messie
Datum:
10 januari 2023
Email:
hmessielive.nl
Sophie, je hebt een prettige inspiratie voor je schrijven omdat je het ongedwongen laat aankomen op gedachten en stromen, die om je heen waren. Kwaliteit boven elke kwantiteit!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)