Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Het Herbarium/Bloempjes uit een ver verleden.....

Toen zij niet lang meer te leven scheen te hebben, bracht ik het schriftje voor haar mee dat zij mij eens gegeven had, een van de schamele bezittingen uit haar jeugd, waarop armoede en gebrek hun zware stempel gedrukt hadden. In de trotse letters van haar eigen handschrift stond in zwarte inkt geschreven op het etiket: "Herbarium van Mientje Hendrickx, Peperstraat 12, Venlo, 1942."

Daar lagen nog enkele geplette en gedroogde, half-vergane bloemetjes in die ze voorzichtig en belangstellend opnam met de oude handen waarop de blauwachtige aderen lagen als kronkelige riviertjes zonder doel, die zich in elkaar verwarden......

Lang nog, lang nog liep ik met haar naast me als kameraad de bochtige weg van het leven, terwijl de dood zijn begerige klauwen naar haar bleef uitstrekken tot haar lieve, vertrouwde gestalte vervaagde, uit het zicht verdween als in rook, als im nist, als in vuur.....

Schrijver: I. Broeckx, 24 december 2014


Geplaatst in de categorie: afscheid

5.0 met 1 stemmen 101



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)