Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Zevenblad voor de mond

Na gedane arbeid is het heerlijk vertoeven in jouw tuin, rommelig florissant groeit en bloeit van alles door elkaar. Moet kunnen volgens jou maar zevenblad niet, dat zal en moet met wortel en al uit de grond van je hart.

Desalniettemin is het een nuttig plantje, je kunt er thee van trekken en is lekker in een salade. Toch help ik jou en trek mij een ongeluk aan wortels tot diep in de grond. En dan vinden we kleefkruid, afgrijzen weerspiegelt zich in de palm van je handen als klittenbandsluiting, psoriasis haakt in kloven en laat niet meer los.

Alleen de heg staat er nog, de rest is weg. Geen zevenblad meer, de duizendknoop is doorgehakt, geen eenjarige of vaste plant meer te zien. De natuur beteugeld, betegeld. Op pijnlijke voeten draag jij het gewicht van je lijf en bezemt verdriet naar de rand van het trottoir.

Een paradijs verder weg dan ooit.

Schrijver: Fred, 10 mei 2013


Geplaatst in de categorie: verdriet

4.6 met 7 stemmen 271



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
12 mei 2013
Email:
moi636yahoo.com
Ja hoor, zie ik het nu pas..haha mooi man!
Naam:
Günter Schulz
Datum:
10 mei 2013
Hoezo 'plankenkoorts'? Petje af, Fred; ik doe het je niet na.
Naam:
J.de Groot
Datum:
10 mei 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Dagcolumn...welkom Fred!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)