Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Mensch, vererger niet zo

De mens haat wat af. In alle talen van de regenboog, draaien met z'n allen in hetzelfde kringetje rond en krijgen het land aan de andere kant, is er dan hetzelfde aan de hand. Zoals het wel vaker niet hoort; wat het ene oor in gaat, komt het andere altijd uit...zo dodelijk vermoeiend allemaal.

Of isme iets anders verteld...wat niet te vatten is; ieder hokje draagt een eigen kruis als een verrekt correct woord, dan mag discrimineren de naam van gezichtsverlies krijgen...zeg maar: Mensch, vererger niet zo...

aan de zogenaamde Integraat, vol van homo en haat en maar geld lusten, niet de lasten. Om als een ongeleid projectiel in nog geen fatsoenlijk Nederlands het woord kankerhoer op mij af te vuren...are you tokking to me, schatje?

En nu we toch van alle kanten scherp voor schut gaan; het schiet niet op. We kunnen hele dagen vullen met gelijk, schrijven zo het lijkt van honderd jaar geleden ofzo..wat weer tweehonderd jaar baggah aan reacties oplevert...

en het blijft een mager excuus met daarachter altijd die maar van een haat wat nooit verjaart.


Vrijheid duurt het langst

Zwijg liever een eeuw of wat
over het doden niets dan goeds

op wat beestachtigheid na
liep geen mens blootsvoets
maar dat was vroeger...

vroeger wist men nog hoe
om een of andere duistere reden
het geel van sterren zag

als ik zo vrij mag zijn
wat rust zachter, in de holte van woorden?

Schrijver: Monique Methorst, 20 maart 2013


Geplaatst in de categorie: discriminatie

4.3 met 15 stemmen 226



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Jennifer
Datum:
20 maart 2013
Mooie column, het is even moeilijk de draad op te pakken, maar als je die hebt, gaat het langs een zijdedraad, rage fijn geschreven.
Naam:
George
Datum:
20 maart 2013
Een Boodschap, verpakt in een mooi stukje prozie (poëza) in een aanstekelijk rap-tempo.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)