Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Moszkowicz in aanzien gekelderd

Door de uitspraak van de Rechtbank op 24 mei 2007 is Bram Moszkowicz voor heel lange tijd ook officieel in aanzien gekelderd.
Van de rechters mag Jort Kelder zijn verwijten aan Moszkowicz blijven herhalen: ze waren niet onrechtmatig.
Wel vindt de rechtbank de uitdrukking ‘maffiamaatje’ onrechtmatig maar daar verbindt ze geen enkele consequentie aan. Moszkowicz draait voor alle kosten op.

Natuurlijk ís de heer Moszkowicz geen maffiamaatje: daar heeft hij geen proces voor nodig.
Zelfs een verstokte roker ís geen roker maar wel iemand die dagelijks vele sigaretten opbrandt.
En zo was het maffiamaatje ook door Kelder bedoeld: hij wraakte het gedrág van Moszkowicz, dat in zijn ogen (en van de meeste mensen die van ordentelijk zaken doen houden) niet door de juridische en ethische beugel kan.

Dat Moszkowicz, geassisteerd door zijn rivaal raadsheer Spong, na afloop verklaarde tevreden te zijn over de uitspraak, markeert de uiterst zwakke positie van de eens zo succesvolle advocaat.

Bram M. zal er goed aan doen vrijwillig afstand te doen van zijn vak.
Een tijd goed nadenken over wat zijn doelen zijn in zijn persoonlijke en zakelijke leven.
Ik verwacht dat hij over genoeg vermogens naar hoofd en naar hart beschikt om over een jaar of vijf terug te komen als een te respecteren mens en strafpleiter.

Schrijver: Dagschrijver, 27 mei 2007


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.0 met 14 stemmen 436



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)