Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Nederland: tot op het bot verdeeld!

Velen zagen als voordeel van de Oranje-gekte dat wij weer een eenheidsgevoel kenden in Nederland: iedereen stond achter ons Nationale Team van Premier Balkenende tot cijfergever Henk Spaan aan toe.

In 120 minuten werd onze Nationale Trots door Rusland gefileerd: 1-3 en voor hetzelfde kijkverdriet zou het 1-5 of meer zijn geworden.

Balkenende kan op 29 juni zinvol werk doen en Spaan kan weer zinloze drieën uitdelen.

En nu is Nederland weer tot op het bot verdeeld:

• Mensen die zwaar depressief zijn van deze forse oorwassing
• Mensen die héél blij zijn dat aan de Oranje-mallotigheid een einde is gekomen

De door de wol geverfde trainer Bart van Marwijk gaat de scepter overnemen van de beginnende trainer Marco van Basten, aan wie dus weinig verweten kan worden. Hij kon zijn belofte van dominant en aanvallend voetbal niet waarmaken eenvoudigweg omdat het hem nu nog aan trainersgogme ontbreekt. De wedstrijden tegen Italië en Frankrijk kunnen – achteraf - als toevalstreffer gekarakteriseerd worden.

Nederland zal twee jaar moeten wachten willen we weer kunnen genieten van of lijden onder de Oranje-verdwazing.

Ik denk dat aan de verscheurdheid tot op het bot maar op één manier op te lossen is: laten we na het Zuid-Afrikaanse echec van Van Marwijk in 2010 met zijn allen voor Guus Hiddink opteren: daarin kan heel Nederland zich vinden.

Sneu voor oud-premier Balkenende dat Premier Verdonk dan in Polen/ Oekraïne aan Guus’ zijde in 2012 ons hoogtepunt zal bereiken: Trots op Nederland!

Schrijver: Dagschrijver, 22 juni 2008


Geplaatst in de categorie: sport

3.0 met 7 stemmen 377



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)