Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Balkenende: een lafaard.

Premier Balkenende (CDA) toont begrip voor de acties van Israel in de Palestijnse enclave Gaza.

Hij spreekt namens de Nederlandse regering. Hij zal dus overleg hierover hebben gehad met vice-premier Bos van de PvdA.

Ik kan mij niet voorstellen dat de leden van een christelijke en socialistische partij blij zullen zijn met dit optreden van Jan-Peter.
Hij steunt het misdadige optreden van Israel, waarbij Israel tegen alle internationale conventies in alle perken te buiten gaat.

Vooraanstaande CDA-ers als ex-premier Van Agt en ex-minister van Buitenlandse Zaken Van den Broek hebben de durf om te zeggen waar het op staat: wij dienen er als bondgenoten van Israel alles aan te doen om deze buitenproportionele en onmenselijke en irrationele gevechtshandelingen te stoppen.

Van den Broek zei het bij P&W heel duidelijk:
“Het westen moet Israël onder druk zetten om het geweld in de Gazastrook te stoppen, bijvoorbeeld door de samenwerking te verminderen. Israël lapt al jaren alle internationale rechtsregels aan zijn laars en zal daarmee doorgaan als de VS en de EU er geen daadwerkelijke gevolgen aan verbinden.”

Triest dat Balkenende zijn christelijke plicht (opkomen voor de zwakken op deze wereld) aan zijn laars lapt.
Balkenende noemde Bos tijdens de verkiezingen een draaikont.
Ik noem Balkenende gedurende zijn regeertijd een lafaard.

Schrijver: Dagschrijver, 7 januari 2009


Geplaatst in de categorie: moraal

3.9 met 25 stemmen 1.658



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)