start toeval vragen forum links zoek contact gastenboek inhoud

Archief:

Categorieën:

actualiteit (504)
adel (4)
afscheid (27)
algemeen (72)
bedankt (21)
biologie (12)
dieren (51)
discriminatie (25)
drank (12)
economie (40)
eenzaamheid (16)
emoties (34)
erotiek (4)
ex-liefde (2)
familie (29)
feest (21)
film (20)
filosofie (50)
fotografie (9)
geboorte (6)
geld (40)
geschiedenis (17)
geweld (23)
haiku (1)
heelal (8)
hobby (6)
humor (38)
huwelijk (9)
idool (10)
individu (25)
internet (18)
jaargetijden (26)
kerstmis (14)
kinderen (30)
koningshuis (32)
kunst (28)
landschap (7)
lichaam (35)
liefde (28)
lightverse (1)
literatuur (45)
maatschappij (308)
mannen (12)
milieu (34)
misdaad (29)
moederdag (1)
moraal (46)
muziek (62)
natuur (33)
oorlog (51)
ouderen (5)
ouders (15)
overig (33)
overlijden (37)
partner (5)
pesten (11)
planten (6)
poesiealbum (3)
politiek (266)
psychologie (30)
rampen (22)
reizen (57)
religie (33)
schilderkunst (6)
school (29)
sinterklaas (12)
sms (5)
songtekst (2)
spijt (11)
sport (104)
sterkte (12)
taal (53)
tijd (34)
toneel (10)
vaderdag (3)
vakantie (52)
valentijn (3)
verdriet (10)
verhuizen (6)
verjaardag (9)
verkeer (39)
voedsel (24)
vriendschap (12)
vrijheid (27)
vrouwen (34)
welzijn (47)
wereld (34)
werk (44)
wetenschap (27)
woede (22)
woonoord (19)
ziekte (35)

tabblad: dagcolumn

< vorige | alles | volgende >

dagcolumn (nr. 778):

Audi

Er was een tijd dat ik bij de ZINN werkte als programmeur. Ik weet nog dat ik op een zonnige dag langs de gevel van het gebouw fietste. Degenen die op de fiets kwamen, moesten achterom, omdat fietsen in de automatiseringswereld not done is. Men moet een zwarte of donkerblauwe auto hebben; liefst een Audi.

Ik heb niets met Audi’s. Audi’s zijn de Bucklers onder de auto’s. Ze missen de patserigheid en boertigheid van Mercedes. Je kunt daar tegen zijn, maar het is in ieder geval karakter. Ze missen de gewoonheid van Volkswagen; ook dat kan je niet aanspreken, maar het is tenminste iets. Audi’s zijn het ergste onder het ergste. Directeur van de ZINN, Aart van Weerselo, reed eerst Volkswagen, maar stapte over naar een Audi. Het was mij niet opgevallen, maar volgens mijn collega Jacco was dat de logische stap voorwaarts.

Hm.

De enige intelligente uitspraak die ik Aart heb horen zeggen, was dat pakken die managers en directeuren dragen camouflagepakken zijn. Hij zal de uitspraak wel niet zelf bedacht hebben, maar mensen die sterke uitspraken verder dragen moeten we ook koesteren. De maatschappij gaat alleen vooruit dankzij kopiëren. Anders zouden we immers steeds weer het wiel moeten uitvinden.

Aart vertelde het dus verder: in het bedrijfsleven draagt men camouflagepakken. Ik vergeet nooit dat ik een keer tegenover hem zat in de kantine. Hij zat naast interim directeur Ton Selbont (overigens geen directeur maar een goede verkoper), en dat mij ineens opviel dat ze dezelfde pakken droegen. Niet exact. Ze hadden beiden een blauw pak en een shirt, wit met blauw streepje, de een net wat breder dan de ander. Hun dassen zullen, vermoed ik, sterk op elkaar geleken hebben, maar wat mij in ieder geval scherp voor de geest staat is dat ze bijna dezelfde knopen hadden: zeemansknopen! U weet wel, zilverachtige knopen met een ankertje erop. Ik weet niet of ze bij een merk horen, maar het meest bijzondere was wel, dat niets exact hetzelfde was. Aart had bijna dezelfde kleren als Ton. Bijna precies. Goedkoper? Duurder? Ik kan het raden, maar ik heb er geen verstand van. Aart reed toen nog in een Volkswagen. Een Passat. Hij is later, toen VCD de ZINN had opgeslokt (fusie moesten we het noemen), in een Audi gaan rijden.

Na een camouflagepak kocht hij een camouflageauto.

Een Audi Buckler.

Schrijver: Jan R. Lunsing, 06-08-2009


janrlunsingathome.nl


Geplaatst in de categorie: mannen

Deze inzending is 323 keer bekeken

3/5 sterren met 7 stemmen.



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je emailadres voor anderen in beeld verschijnt)