Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Liefdesspel

Zij is rond de zestig. Gelakte nagels aan haar handen en voeten. Knalrood.
‘Dat vindt hij mooi.’
Hij is rond de dertig. Kapsel van een militair. Verlegen glimlach, scheve tanden. Strelende handen over haar arm als niemand kijkt.
‘Hoe lang kennen jullie elkaar?’ vraag ik.
Puberaal gegiechel van beide kanten.
‘Een kleine maand,’ grijnst hij.
‘Via een datingsite,’ zegt zij.
‘Nou, niet echt een datingsite. Het heet een sociaal netwerk waar je elkaar kunt ontmoeten. Ik ben niet speciaal op zoek naar een relatie.’
Zij draait haar hoofd abrupt naar hem om. Vragende blik in haar ogen.
‘Niet perse,’ reageert hij zichzelf schuw. ‘Als het wel zo uitpakt is dat natuurlijk fijn.’
Ik zie een roze blos op zijn zachte wangen verschijnen. Zij ook.
‘We hebben nog geen seks gehad,’ grinnikt zij. Ze legt een hand moederlijk op zijn sterke onderarm. Hij hapt direct toe. ‘Daar gaat het ook niet om. Ik las dat zij in Ede woont.’
‘Daar komt hij vandaan. Daarom reageerde hij.’
‘En nu zijn we hier.’ Hij schuift iets dichter naar haar op. Niet te dichtbij. Het is een feestje bij haar mensen. Zij bepaalt de regel, niet hij.

Even later zie ik ze dansen. Dicht tegen elkaar aan. Haar handen om zijn hoofd gelegd als de handen van een moeder die het kinderhoofdje steunt. Haar rood gelakte tijgervingers kroelen door zijn kort geknipte militairen haar.
Hij verdwijnt in haar geur. Versmelt met haar huid. Geeft zich over aan haar kleuren.
Zij omvat hem, draagt hem in haar handen als iets kwetsbaars dat ze dit keer niet breken wil.
Zolang ze zichzelf niet bloot geven leven ze in de droom. Zolang ze zich in de hemel bevinden zal de duivel hen niet vinden.
Ik wens in mijn hart dat de seks nog lang op zich wachten laat.

Schrijver: Pauline van Munster, 4 augustus 2009


Geplaatst in de categorie: liefde

4.3 met 3 stemmen 352



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)