Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Sint

Met Hen.
Spreek ik met Jan Hen?
Jazeker met wie heb ik het genoegen?
U spreekt met Trawant van Internet.
Meneer Hen u bent toch burgemeester van Ubbebergen?
Dat klopt.
En u gaat het kruis op de mijter van Sinterklaas verwijderen..
Zeker meneer Trawant en ik ben blij dat u daarover belt.
In navolging van onze grote broer Amsterdam gaan wij gemeentelijke mijteraanpassingen verrichten.
Vanwege..
De multi-culti meneer, wij willen onze allochtone medeburgers niet langer met dit christelijk machtsvertoon om de oren slaan.
U bedoelt de Nieuwe Nederlanders.
Dat is wat meneer van der Laan wil, wij houden het voorlopig nog maar even zo, dat bekt wat makkelijker.
En daar blijft het bij ?
Wis en zeker niet meneer Trawant, we pakken meteen het snoepgoed aan.
Want?
Dat moet vanaf nu halal. Bakker Bol heeft dat grote marsepeinen varken al uit de etalage gehaald en hij oefent nu op een geitje.
En verder?
Valt het met de sint nog wel mee. Baard klopt, lange jurk klopt..
En de liedjes?
We hebben nog wat moeite met het lied 'De zak van SInterklaas' , onze afdeling voorlichting is bezig met een alternatieve tekst.
Hoezo ?
Nou, zingt u maar even mee meneer Trawant..

De zak van Sinterklaas Sinterklaas Sinterklaas
De zak van Sinterklaas, o jongens, jongens, het is zo`n baas!
Daar stopt hij, daar stopt hij, daar stopt hij blij van zin
De hele, de hele de hele wereld in!

Kijk , en dat laatste zinnetje dat stuit onze allochtone vrinden misschien tegen de borst.
Dat pijnlijke koloniale verleden, de neiging van de blanke dominante cultuur om alles maar in te pikken..
U bent er wél mee bezig.
Leuk dat u dat zegt want we hebben ook een tijdelijke rijmverordening uitgevaardigd.
Vanwege de gebrekkige taalvaardigheid.
En dat betekent ?
Nou bijvoorbeeld dat goed ook op snoep mag rijmen en hotel op schotel en Piet op ..
Maar meneer Hen hiermee doet u toch juist het tegenovergestelde van wat u beweert!
U discrimineert via de achterdeur, u bent een ra..
Meneer Trawant ik druk u weg ik moet vergaderen.
We gaan met Kerst de stal aanpassen, dat ligt ook gevoelig..
Maar meneer Hen..
Tuut..tuut.tuu.



DEN HAAG - Het CDA, is ontstemd is dat er gemeentebesturen zijn die- in navolging van Amsterdam- van het religieuze kruis op het hoofddeksel van de goedheilig man af willen.
Daar verschijnt Sint-Nicolaas al enkele jaren zonder kruis omdat de bevolkingssamenstelling 'multi-etnisch is' en de kindervriend een 'universele figuur' moet zijn.

Schrijver: Trawant, 19 november 2009


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.8 met 5 stemmen 321



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)