Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

I have a dream...

Geef ons heden ons dagelijks op water en brood, handen gevouwen tot die draak van een in de papieren lopende boot, met woorden rustig laten bezinken.
Wanneer het gepeupel, omdat de oerendharde Hollander toch niet bestaat, als één man weer op staat...het verstand van nul, aangewakkerd tot een storm die pas gaat liggen als ons gevoel niet meer slaapt...

beroep ik mij op het recht van de stilzwijgende afspraak dat ik niet meer te volgen ben, zoals de avondklok thuis in de toekomst tikt, tikt het nergens zo goed aan wanneer premiejagende dipsticks, een beroep op het klootjesvolk doen. Wij zijn niet gediend van dienders die nergens toe dienen. Face-over...

en keep on dreaming...nergens zo goed voor in de gouden wieg weggelegd als enige rasechte Nederlander, voor de show groot gebracht met een niet te zuinig mondje en de uitstraling van een dooie makreel; even aan mijn moeder vragen...

en daar kunnen wij dus naar wuiven; als koninklijk paar Uw stoutste dromen ingedragen. Om stijf van polonaise het koffertje van onschendbaarheid in te duiken, dan komt Zijne Voorleesuurtje. Nou, dat beloofd wat; geschreven door van de Partij te zijn, wat een verrijking...

Stuur anders die saamhoerigheid maar de Europalaan uit, want geldverspilling duurt tot in alle eeuwigheid. Amen.

Schrijver: Monique Methorst, 6 maart 2013


Geplaatst in de categorie: maatschappij

3.9 met 16 stemmen 289



Er zijn 6 reacties op deze inzending:

Naam:
Monique1
Datum:
7 maart 2013
Email:
xmoniquex6hotmail.com
Heerlijke speelse woord-en-zin-cryptogrammen in een te gekke anti oranjegekleurde column!
Heerlijk en waar!
Naam:
Monique Methorst
Datum:
7 maart 2013
Email:
moi636yahoo.com
Mooie reacties!Ja Joke, was er juist vandaag blij mee ;)
Naam:
J.de Groot
Datum:
6 maart 2013
Email:
joke190411hotmail.com
In elk geval op zo'n dag als vandaag,
een kroon op jouw werk.
Jij weet wat ik bedoel!
Naam:
George
Datum:
6 maart 2013
Keert het volk de majesteiten miljoenen jaarlijks uit, zijn er nog Orangisten die het volk oproepen de majesteit een Afscheids Cadeau te doen. Laten we er maar om lachen.
Naam:
Jacob
Datum:
6 maart 2013
Email:
tijsterblomlive.nl
Wat een koffertje vol schitterende vondsten!
Naam:
Fred
Datum:
6 maart 2013
Ik krijg zowaar trek in een recalcitrant broodje makreel, maar ik ben bang dat ik daar het oranjebitter van krijg. Je gaat weer lekker !

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)