Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Wie dan leeft, wie dan zorgt dat je niet meer bij komt

Had je maar een vak moeten leren? Als de niet zo best-opgeleide een puntje mag zuigen aan de prijs van suiker, loopt frisdrank niet met een sisser af, maar wordt er dubbel betaald voor een glas sterk water. Punt is dat het hoogste woord al uit is. En later, als de laatste der laag-opgeleiden te laat komt, klimt de hoger-opgeleide inderdaad rap op de ladder omhoog...kopje koffie, eigenglazeningooiendezakkenwasser?

Vóór je met graaiende tengels aan de chocola zit, bedenk dan goed wat het met U doet!
Want ik weet niet of het nou wel zo gezond is om een woedende menigte vrouwonvriendelijk volk in al haar maandelijkse omslachtigheid op de hals te willen halen...

Zo krijgt iedereen van het korset des levens een programma om even bij stil te staan. Met elke beweging tussen hemel en aarde, gelden de meeste stemmen aan de lijn, doen alsof wie zoet is krijgt lekker niets meer, wie stout is een snoepreisje zeker? Om twee vliegen aan gort te slaan; niet alleen valt de burger af en smaakt het goedkoop, maar vleesch noch visch in de toekomst voorgeschoteld, dat scheelt weer aan muggenziften.

Met het grootste gevaar voor een eigen leven worden wij al meer dan genoeg doodgegooid met diëten, laat staan de verleiding om met elke nou keurige hap alles uit de kast te moeten halen om lichamelijk duurzaam langer door te kunnen werken dan eigenlijk goed voor U is.

Schrijver: Monique Methorst, 27 maart 2013


Geplaatst in de categorie: maatschappij

4.1 met 7 stemmen 273



Er zijn 6 reacties op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
29 maart 2013
Email:
moi636yahoo.com
Kijk, daar doe ik het nou voor! :)Als ik lezers kan laten lachen..
Naam:
Jennifer
Datum:
29 maart 2013
...om te gieren!
Naam:
J.de Groot
Datum:
29 maart 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Hij is voor zijn roodkoperen. Oud Haags voor: Het is allemaal piekfijn in orde.

Even uitleg Monique,
en dan ik als Amsterdamse, oeps ha,ha,...
nou weet je weer!
Naam:
Monique Methorst
Datum:
28 maart 2013
Email:
moi636yahoo.com
Joke: roodkoperen?
Reacties zijn altijd leuk om te krijgen, dank jullie wel!
Naam:
Kareltje
Datum:
27 maart 2013
Kortom, een echte dijenkletser...
Naam:
J.de Groot
Datum:
27 maart 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Hij is weer voor zijn roodkoperen, nee dat is niet eetbaar, maar is wel een "lekker stuk"... dit schrijven!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)