Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Oergezellig

Er zit toch een filantropisch groot verschil tussen de oren en het haar tot op de tanden, als U het mij vraagt. Nostalgie rond het leven als grot in Frankrijk...dat ervaart natuurlijk wat prettiger in je eigen bed. Lappie erbij en we schrijven 40.000 jaar geleden...

Ja, zo kan ik het ook. Honderd dagen voor mooi weer Nell spelen...en het werd zomer...voor wie maar niet genoeg kan krijgen van oerendharde tijden op een Paleo-dieet, stampvoet drie maal daags op blote poten in de stad en U voelt zich als holbewoonster herboren. We draaien het programma verder af met kleine en grote wasjes, helemaal zonder elektriciteit is ook zo Watt...

about Wilma? In stripvorm zijn, daar gaat het om. Minder chocola en meer bewegen, maar U kunt ook overdrijven...negen kilometer dagelijks door de shit glijden...zie die rommel er maar eens af te krijgen met koud water, zonder zeep. Blijft er maar bar weinig over van dit haastig in elkaar geflanst project om buiten al die nooduitgangen, vooral niet in aanraking met de natuur; nog geen vis zelf gevangen, beukennoot verzameld of zelfs maar op het idee van een simpel volkstuintje komen...

zij weer aan en wat een timing! Die honderd dagen vliegen zo om, nu eerst even een uitvlucht tussendoor; een vakantie is Prehistorisch gezien niet het beste woord, maar dat beeld wat de initiatiefneemster van de Cro-Magnon vrouw schept, was in het begin al naar de Filistijnen geholpen.


* Project "What about Wilma" 100 dagen leven als Prehistorische vrouw, in hartje Amsterdam.

Schrijver: Monique Methorst, 12 juni 2013


Geplaatst in de categorie: algemeen

3.6 met 9 stemmen 254



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
J.de Groot
Datum:
13 juni 2013
Email:
joke190411hotmail.com
@ George...leuke reactie!
Ik had het niet beter kunnen zeggen!
Naam:
George
Datum:
12 juni 2013
Een dapper initiatief. Nou maar hopen dat zich niet een Neanderthaler-man erbij voegt, want dan krijgen we een evolutie binnen een evolutie.
Naam:
Petra Hermans
Datum:
12 juni 2013
Email:
worldpoet546live.nl
'Verheerlijken van wat niet meer dichtbij is,
kan o zo gemakkelijk!'

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)