Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Aanpakken

Ik hoorde op de radio dat de man die een brandbom in een moskee in Enschede gooide vervolgd wordt voor terrorisme. Ik heb dan twee reacties.

Eén: wat een sukkel. Heb mededogen met deze dwaalgast en stop hem niet voor eeuwig in de petoet, maar leer hem dat het gooien van brandbommen niet past in een democratie.

Twee: goed zo. Natuurlijk zou Nederland te klein zijn als Mohammed C of D een brandbom in een kerk zou gooien. Of met een mitrailleur in een kroeg zou gaan zwaaien. Dan zijn alle islamieten ineens verdacht en IS. Dus als een Nederlander het omgekeerde doet: in de petoet met hem! En snel een beetje.

Maar ik heb nog een reactie. Twijfel. Ik zou de dwaalgast liever willen opvoeden. En alle IS-sers ook. Maar dat gaat niet. Dus tja, dan maar de petoet?

Aanpakken? Ik weet het niet.

Schrijver: Jan R. Lønsing, 3 maart 2016


Geplaatst in de categorie: misdaad

4.0 met 3 stemmen 144



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Joanan Rutgers
Datum:
4 maart 2016
Het was helemaal geen brandbom, maar een opgespaard rotje van afgelopen Oud en Nieuw. De boel is weer eens opgeblazen door paniekerige moskeegangers, die Odin-soldaten dachten te signaleren.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)