nine one one
De zoveelste herdenkingsdag (16-e) van elf negen, of negen elf, zoals de Amerikanen zeggen, komt weer naderbij.
Hoe zou je die gebeurtenis het beste kunnen kwalificeren?- een ramp? aanslag? aanval? misdaad? ontploffing? opblazen? destructie?
Het woord dat je gebruikt is natuurlijk afhankelijk van wat je over deze explosieve dag weet.
En de woorden die iemand ervoor gebruikt, onthullen aan de oplettende luisteraar het niveau van begrip, inzicht en geïnformeerdheid dat de gebruiker bezit over wat er gebeurde op die dag.
Daarom is het belangrijk voor degenen die deze complexe, gelaagde en gefaseerde 'grootse theaterproductie' hebben georganiseerd en georkestreerd, om die cruciale woorden waaronder de herinneringen in de map van ons collectieve geheugen worden opgeslagen aan ons te souffleren.
Dat doen ze door middel van de officiële propagandaverspreiders, die wij - ten onrechte - beschouwen als onze vrije nationale en internationale pers, onze objectieve nieuwszenders, onze neutrale actualiteitsrubrieken, onze betrouwbare halfuurlijkse radionieuwsberichten, onze gerespecteerde verslaggevers en de door hen zorgvuldig geselecteerde beelden die het werkelijke verhaal in onze hoofden en geesten planten.
Wie de nieuwsmedia beheerst, beheerst de versie van wat voorgevallen is die door de meerderheid van de mensenkudde zal worden opgeslobberd, bewaard, gekoesterd en met hand en tand verdedigd...tegen de opstandige ongelovigen die overal iets op aan te merken hebben. De complotdenkers. De samenzweringstheoretici. De achterdochtigen. De ondankbaren die het ondenkbare durven te benoemen en die de officiële versie, de officieel erkende en gewatermerkte interpretatie van de multidimensionale opera seria in twijfel durven trekken.
Wie de nieuwsmedia beheerst, beheerst de informatie die wordt verspreid en de informatie die wordt achtergehouden. Bepaalt de interpretatie van die informatie en betaalt de make-up van de sympathieke gezichten, de zalvende toon van geruststelling, de opgewonden toon van verontwaardiging, of de keurig-onpersoonlijke toon van de objectiviteit.
Deze machtige façade waarachter de werkelijke gang van zaken schuilgaat, die is opgericht om de werkelijke gang van zaken niet aan het licht te doen komen, wordt gelukkig voor de Mensheid en de Waarheid, op talloze plekken doorboord en stukgeschoten door wat dappere en integere, vasthoudende onderzoekers publiceren, die gebruik maken van het (nog) niet (ernstig) gecensureerde medium van het Internet.
Het heeft mij altijd bevreemd dat een regering (elke regering blijkbaar) de macht heeft om feiten, foto's, documenten, verslagen, onderzoeken, rapporten, gegevens van allerlei zaken, tot STAATSGEHEIM te verklaren.
Het is deze onverklaarbare en onverkropbare geheimhouding die duidelijk maakt dat de overheden zelf datgene zijn waar ze anderen zo graag van beschuldigen: SAMENZWEERDERS
Geplaatst in de categorie: wereld
En dat wringt wat mij betreft regelmatig bij Ton. Terwijl ik geenszins twijfel aan zijn eruditie, zijn woordkunst, of zijn kennis van barok taalgebruik. Nee, ik vind ook in deze bijdrage zijn communicatieve aanpak volstrekt ongeloofwaardig. Bij al die vette vergelijkingen en theatrale woordkeus, denk ik na snelle lezing: dit is te ongeloofwaardig voor woorden. Wil je graag complotdenken? Probeer dat dan beter uit te leggen. Dan kan het nog als zotteklap overkomen, maar dan is er wel een strakke redenering gevolgd in heldere taal.
Dit is de titel op you tube:
(Voor de kritisch, analytisch gezinden)
Evidence That Won't Go Away! - September 11, 2001 - Event