Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Het Licht der Mensheid

Mijn gezellin verzocht me vandaag om het licht te houden.
Dus dat ga ik doen.

Licht is immers waar deze tijd van het jaar om draait.
Het licht brengen is toch waar het verhaal van Kerst over gaat.
Een nieuwe impuls die aan het menselijk ras (allemaal!) werd gegeven, om de lamp van het bewustzijn feller te laten branden.

Een hoger ampèrage dat latente, sluimerende vermogens tot leven zou wekken, die de hele mensheid een stapje hoger zou doen functioneren.
Zodat meer leden van de mensenstam in staat zouden zijn zich te verheffen boven de ingeroeste oer mechanismen van geweld, wraak, vergelding, oog om oog, bloedwraak, vetes, dominantie, etc.

Dat was het idee van JC (niet die voetballer) J van N.
Die was klaargestoomd in het universele opleidingscentrum om met zijn eigen in werking gestelde hogere inzichten en vermogens een beweging te starten die de boodschap (deze blijde boodschap) over de hele aardbol zou verspreiden.

Om iedereen in de gelegenheid te stellen deze nieuwe manier van zijn zelf uit te proberen en aan te leren.
Om een schokgolf te veroorzaken die alle defecte, vastgeroeste, aaneengeklonken, samengeklonterde automatismen los kon schudden.

Een nieuwe kans voor de hele mensheid om met de lichtheid van een kind –door de zwaarte van alle oude programmeringen af te werpen- -de gewichtigheid, de zelf importantie, de indrukwekkendheid van de geleende autoriteit- en de helderheid van het verstand, een nieuwe koers in te zetten.

En dat is m.i. de kern van het idee van Kerst.

Christ-Mass: het hogere bewustzijn massaal verspreiden ten faveure van alle mensen van goede wil.

Daarom hebben wij hier thuis een kerstboom.
En die Nordman spar radiëert een zacht blauwe pastelkleur onze huiskamer in, een radiatie die je in deze tijd van het jaar soms kunt zien rond de mast van een schip.
Een mild elektrisch veld (het Sint Elmusvuur) dat zich samenbalt rond de spitsen van onze kerstbomen.
Een teken van de hogere potentie die wij mensen in ons zelf kunnen laten werken.

Zodat de toekomst kan gebeuren.
Omdat het verleden wordt opgelost.

Ik wens iedereen een heldere, verlichte kerstgeest.

Schrijver: Ton Hettema, 22 december 2018


Geplaatst in de categorie: kerstmis

1.5 met 2 stemmen 139



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)