Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Martien

Chateau Meiland wint de Televizierring. Of liever jeugdherbergvader Martien, de olijke ontdekking uit ‘Ik Vertrek’, de springerige kasteel hupseflups, de Harm met het harpje anno 2019. Het volk smult van een graatmagere ADHD’er, wiens uitzinnige optreden in de gelijknamige kijkcijferhit verheven wordt tot het beste wat de vaderlandse TV te bieden heeft.

We hebben weer een Albert Mol, het gat tussen Geer en Goor is voor even opgevuld met een nieuwe attractie uit circus Gay, waar de rechtgeaarde heterofiele Hollandse huisvaders en moeders thuis op de bank zo dol op zijn. Niet om dagelijks om je heen te hebben natuurlijk, want de tolerantie gaat tot aan de voordeur. Maar als verzetje na een dag ploeteren moet kunnen, toch?

Martien Meiland is een product van zijn tijd. Het schaamteloze jezelf moeten zijn, de verbale bagger die in een hysterische stroom de mond mag verlaten, de korte lontjes, het ontbreken van iedere barrière tussen voelen en doen, tussen denken en zeggen. Elke associatie is het waard om uitgebraakt te worden en alles heet ‘authentiek’ te zijn. Martien is voor die volksziekte het ultieme amusement. Totdat ook hij weer, in talloze spinoffs is leeggeperst en uitgekotst, van Ranking the Stars tot allerlei lullige kwisjes en natuurlijk zijn reality soap. Daar kan hij nog een tijdje ‘wijnen wijnen wijnen’, zijn gilletjes slaken en rare bekken trekken.

En dan hebben we dat ook weer gehad. Daarna heeft hij gelukkig dat kasteel nog.
En dat is goeoeoeoeoeoed!!

Schrijver: Trawant, 13 oktober 2019


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.5 met 8 stemmen 191



Er zijn 5 reacties op deze inzending:

Naam:
Anneke Haasnoot
Datum:
21 oktober 2019
Mijn complimenten, geestverwant!
SNELSONNET

Met puber Chateau Meiland eens bekeken
Het won onlangs een televisieprijs
De dochter van Martien was van de wijs
Ze wilde één keer met haar donor spreken

Geen liefdesbaby, maar een kil contract
Reality tv; heel Holland zakt!
Naam:
Monique Methorst
Datum:
19 oktober 2019
Email:
moi636yahoo.com
Erg goed deze! Jacob schreef het al: "het schaamteloze jezelf moeten zijn" is meesterlijk.
Naam:
J.de Groot
Datum:
15 oktober 2019
Voor mij weer: COAL!!!!
Niek.
O'sorry Trawant. ;)
Naam:
Jacob van Schaijk
Datum:
13 oktober 2019
Wat een pracht van een column! Een constatering die aankomt: Het schaamteloze jezelf moeten zijn..
Naam:
Karel Jong
Datum:
13 oktober 2019
Zeer rake column. Vooral tweede alinea treffende analyse. De typering in het laatste tekstblok is wat mij betreft messcherp. Mooie column van de dag.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)