Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Nieuw regime

Goedemorgen meneer Taghi
Mogge Harry
Lekker geslapen? Bed niet te hard? Tralies ook naar wens?
What’s for breakfast?
Gepocheerde eieren, warme bolletjes, toast koffie en jus.
Liever een uitsmijter
Kan geregeld. had u al een telefoon?
Wat heb je?
U kunt kiezen, Iphone 11, Samsung Galaxy, Huawei u zegt het maar.
Die laatste trouwens voorzien van de nieuwste versleutelingssoftware.
Prima, by the way nu je het er toch over hebt.. de sleutel.
Ja hier ligt ie, met loperfunctie ook voor alle tussendeuren. We gaan ervan uit dat u daar verstandig gebruik van maakt en laat zien dat u de verantwoordelijkheid aan kunt. Is ook beleid van Minister Dekker he..om wat ontspanning in het gevangenisregime te brengen..
Ja ja..komt goed.
Het pilatusuurtje is vanmiddag tusen twee en drie, na het lakens knopen,komt dat uit?
Prima en m’n lijntje?
In de gebruikersruimte na het diner vanaf zes uur vanavond.
Verder nog iets?
Ja, kun je nog even onder mijn bed kijken, ik ben mijn ijzerzaagje kwijt.
( deur slaat dicht)
Hee meneer Taghi doe eens open,dit is niet de bedoeling hier zal de minister niet blij mee zijn..
Vooruit doe niet zo flauw kom..dit is geen geintje meer.. open doen, dan praten we nergens meer over..Bent u daar nog?
Meneer Taghi....!

www.nu.nl/politiek/6028487/gevangenen-krijgen-eigen-telefoon-en-sleutel-om-cel-op-slot-te-doen.html

Schrijver: Trawant
5 februari 2020


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.8 met 4 stemmen 143



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
Maxim
Datum:
5 februari 2020
Volgens Sander had het 'regime',
bij wijze van experiment in Nieuwersluis,
een positief effect op degenen die aldaar in beveilgde bewaring zaten opgesloten (...). We hebben het hier over gedetineerden, die om uiteenlopende redenen waren veroordeeld en afgeschermd zaten van de buitenwereld.

Na een verontrustende reeks steekincidenten heeft politie Zaanstreek dezer dagen honderden kluisjes mogen doorzoeken. Nota bene op scholen voor voortgezet onderwijs! Gemeenschappen van pubers met leerplicht. Verdachten waren makkelijk op te sporen. Hoeveel peppersprays, messen en erger wapentuig werden aangetroffen valt te lezen op NH nieuws.
Generation next is knocking...
Doe maar niet, Sander.
Naam:
Han Messie
Datum:
5 februari 2020
Email:
hmessielive.nl
Een droevige tekst. Maar een geweldige treffer om aan te duiden hoe de zwaarste misdadigers in de Nederlands gevangenissen als het ware in een pretpaleis leven.
Naam:
An Terlouw
Datum:
5 februari 2020
GEWELDIG! Hoe triest het ook is, waanzinnig graag gelezen!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)