Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Het Bezoek, een scenario.

Scene 1

Algarve, Portugal, heetst van de dag.
Twee bezwete mannen in zelfde blauwe blazer en grijze lange broek, staan voor de deur van een appartementen complex. Ze zoeken tussen de naambordjes en drukken op een bel.
Even is het stil dan klinkt er een blikken stem uit de luidspreker:

JA, QUE IS DA?

Om met hun gezicht zo dicht mogelijk bij het spreekrooster te kunnen komen, gaan de mannen moeizaam door de knieën. In een flits strijken hun wangen langs elkaar. Gegeneerd nemen ze afstand.

‘Meneer Van Gaal?’

‘DE ENIGE, HA HA.’

‘Gudde en Hoogma KNVB we hadden een afspraak..’

‘ENTRADA! CINQO VERDIEPING, DE ELEVATORE IS KADUUK’.

Een zoemer en de deur zwaait open..

Scene 2.

Twee mannen staan uit te hijgen bij een voordeur, ze vegen hun voorhoofd af met witte zakdoeken waarop een oranje Leeuw is geborduurd.

‘Rustig’, gebaart de een.

‘Even op adem komen’, steunt de ander.

Deur gaat met een ruk open. Een forse man, slippers, gifgroene polo, te lange korte broek met afhangend rijgkoordje.

‘KIJK DAT IS NOU PRECIES HET PROBLEEM’

Met open mond kijken de mannen hem aan.

‘GEEN CONDITIE!, VOOR MAXIMAAL RESULTAAT MOET OOK DE TOP IN CONDITIE ZIJN’
WELKOM BIJ LOUIS VAN GAAL!’

Scene 3.

Een ruim balkon met uitzicht op een azuurblauwe zee. Twee mannen weggezakt in diepe tuinstoelen waarvan de rugleuning ver naar achteren helt.
Louis van Gaal staat met de rug naar hen toe aan de balustrade en lijkt van het uitzicht te genieten. Een vrouw komt vanuit de woonkamer het balkon op met een dienblad vol verfrissingen.
Als ze de mannen glaasjes oranje jus d’orange aanbiedt, doen die verwoede pogingen om overeind te komen.

DIT IS MIJN TRUUSJE, KENNEN JULLIE TRUUSJE AL?

‘Dag mevrouw’ en ‘aangenaam’, zeggen de mannen met hun glaasje in de hand.

ALS TRUUSJE NEE ZEGT GAAT HET HELE FEEST NIET DOOR, MAAR DAT SNAPPEN JULLIE NATUURLIJK WEL, WANT JULLIE ZIJN NIET DOM!

De mannen knikken en zenden een innige glimlach richting de vrouw, die naar de rand van het balkon loopt en haar arm met een liefdevol gebaar door die van haar man steekt.

‘ZO, begint hij.

EN WAAROM HEBBEN JULLIE LOUIS VAN GAAL NU INEENS WEL NODIG?
WAAROM IS LOUIS VAN GAAL NU PLOTSELING WEL GOED GENOEG?

Scene 4.

De avond valt over de Algarve. Twee mannen met colbert over de arm strompelen richting
de stationair draaiende taxi aan de stoeprand.

‘ Absolute zeggenschap’, mompelt de een
‘ 40 man staf’ zucht de ander
‘ Pent house in Quatar’
‘ Truus ook bij de elftalbesprekingen’
‘ Strikte regels voor zijn vrienden van de pers.

‘Maar Goddank hij doet het’

Ze stappen in.
‘To the Airport’
De chauffeur wijst enthousiast door de voorruit naar boven..
’Studio famous dutchie footbaalcoach!’

‘Kop dicht en rijen’.. zuchten Gudde en Hoogma.

De KNVB bezoekt met een delegatie Louis van Gaal in Portugal

Schrijver: Trawant
9 juli 2021


Geplaatst in de categorie: actualiteit

5.0 met 3 stemmen 145



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)