Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Patattepatat

Het is nog even wachten op ‘Kronkelvrijdag’, de dag waarop de grote roergangster, het kroonjuweel van D66, weer uit haar Amerikaanse ballingsoord is teruggekeerd. In de hoop dat haar paladijnen het vlekje inmiddels hebben weggewerkt.
Dat kon nog weleens tegenvallen. Het gestotter, gestamel en gehakkel was meelijwekkend om aan te zien. Zelfs Sjoerd Sjoerdsma waar je normaal op tv over struikelt was in geen velden of wegen te bekennen.
Intussen heeft Van Drimmelen ‘geheel vrijwillig’ het hazenpad gekozen en zorgt het CDA voor de zo gewenste vrolijke noot.

Meestal komt er iets koddigs uit de burelen van het Wetenschappelijk Bureau van die partij. Zelden slechts leiden hun stichtelijke adviezen tot echte grote mensen wetgeving.
Het zijn meer kleine goedbedoelde Christelijke opvliegertjes die de zondige mens aansporen tot het leiden van een fatsoenlijk leven en ze vervliegen net zo snel als ze zijn opgeboerd.
Dit keer mag je, als het aan de geleerde confessionelen ligt, onder de 18 geen patat meer eten.
Want dat is slecht voor je.

We zagen op TV een orthodoxe fanaticus met bijbehorende griezelige baard, die als een soort profeet uit het Oude Testament zijn banvloek uitsprak over berenhap, frikandel speciaal en kapsalon.
Thuis lagen we onder bank van het lachen en verslikten ons in een bitterbal.
Hoe kom je er op in deze tijd van oorlog en Stef Blok.

We zagen de baas van Friturend Nederland aan tafel steeds kleiner worden. Vrezend voor zijn handel bracht hij krachteloos te berde dat het er ook aan lag HOE je de frieten sneed, bakte, omgooide en opschepte.
De snackbar op de hoek werd als het aan het CDA lag verboden gebied voor de jeugd.
En bij overtreding gaat het gas onder het vet uit en de deur dicht.
Want de bevolking waggelt steeds meer als uitgedijde vleesberg in lubberende leggings knagend en slurpend door de koopgoten van ons land. En wie de jeugd heeft..
Geen nieuwe patatgeneratie!

Praktische uitvoering is echter nooit aan het CDA besteed. Want wat je verbiedt moet ook gehandhaafd worden.
Ik zie de BOA’S al speurend en snuivend door de straten gaan.
‘Wat heb jij daar jongetje’?
Niks..
Achter je rug!
Patat meneer.
HIER die zak.. Ik zeg HIER!!
En ook nog met dubbel mayonaise. Van wie mag dat niet meer?
Van het CDA meneer.
Het bushokje en andere hangplekken slaan ze wijselijk over.
CDA Jongens, onthouden. C-D-A, voor als je straks mag stemmen..

Schrijver: trawant
22 april 2022


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.3 met 3 stemmen 153



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)