Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Cultuurverandering

Verwoed kloppen van een houten hamer op een katheder.

Heren van het Dispuut!
Vanavond de eerste lezing in het kader van de cultuurverandering binnen onze vereniging…

Nee, NEE, Nu koppen dicht allemaal!
Ja, ook de gleuven op de achterste rij… Anders gaan jullie maar vast klaarliggen in de refter.
Het bestuur komt er zo aan…

Gejoel uit de zaal

Het moet uit zijn met dat seksisme, dat kost ons tonnen aan subsidie mannen.
Dus geen Bangalijsten meer in de appgroepen, ik zou zeggen ouderwets printen en doorgeven.
Waarbij ik nog wel wil aantekenen dat Gwendelien van Berlicum, jahaaa…

Gejoel

Net als Cornelie de Groef van Baelen… zeker een plekje in de top 5 verdient. Maar dat is een persoonlijke mening…
Cultuurverandering dus. We gaan het anders aanpakken. Geen real time verslagen meer van het volkwarken van ufjes of kapstokhertjes, maar hooguit een respectvolle en galante beschrijving van een hoofse liefdesnacht… Respect en emancipatie, vergeet niet vrouwen zijn ook mensen!

Boegeroep

En tot slot het billenbotsen en jetserzwaaien alleen nog op de vrijdag na tweeën en met de deur dicht.

Stilte..!
Nog een paar punten van orde. Straks de ontgroeningsrituelen, voorbereid door Florus en Frederick-Jan, waarbij we Oekraïnetje gaan spelen in de kelder.
En beste leden, binnenkort heten we een bijzonder lid welkom.
Nee niet dat van jou Roderick van Paesen, ik bedoel een hóógstaand lid!

Gejoel

Na de inschrijving wordt onze verzameling vrouwenvlees namelijk uitgebreid met een heuse prinses.
Ja mensen kroonprinses…’s even kijken, drie A’s… ik raak altijd in de war…
Ja, Azalea van Oranje mensen, die gaat bij ons pretpakket studeren.
Nou had ik persoonlijk liever haar zus Acacia in het dispuut gehad, maar die moet nog even rijpen…

Gejoel

Haar optrekje wordt as we speak gestript, dan kan ze vast wennen…

Gejoel

Vriendinnetjes geselecteerd, eigen parkeerplaatsje voor de deur… En heel terecht zijn de huidige bewoners het pand uitgemieterd want ze moet wel onder haars gelijken verkeren.

Laat onze cultuurverandering een lichtend voorbeeld voor haar zijn...een waardige introductie.
En daar gaan we allemaal ons stinkende best voor doen toch?

Gejoel

EN voortaan is het Hoe-zenpoes, duidelijk?
Tap open, afpilzen!

Schrijver: trawant
29 juli 2022


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.6 met 5 stemmen 121



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)