Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Kloten (2)

Ab Klink is een minister met kloten. Zegt gewoon dat roken in kroeg en restaurant afgelopen moet zijn. Schijt aan Horeca Nederland dat al drie kabinetten lang roept dat ze het echt op gaan lossen, maar dat er nog wat tijd nodig is.

Ondertussen veranderde er weinig in het uitgaansleven. Jawel, in een paar tenten verschenen de curieuze bordjes ‘gewoon gastvrij’, maar de asbak bleef meestal op dezelfde tafel staan. Rokers en niet-rokers weten dat je ‘gastvrijheid’ niet aan junks moet overlaten. Dan wordt de uitgestoken vinger altijd de altijd de hele hand.

Een rookverbod is niet betuttelend. Het is de duidelijkheid waar de roker om vraagt. Het werkt uitstekend in bioscoop, theater, trein en ook in sterrenrestaurants - de enige tak van de horeca waar de kok zoveel trots heeft dat hij verlangt dat klanten hun reuk- en smaakorganen niet verdoven met nicotine. Laat staan met een dikke sigaarwalm het genot van andere gasten verpesten.

Ab, laat je niet kisten door de krokodillentranen van Horeca Nederland. Laten we het gewoon omdraaien. Niet-roken wordt de norm. Roken mag alleen als dat nadrukkelijk staat aangegeven. Helder toch?

Schrijver: Harry van Dooren, 4 juli 2007


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.2 met 8 stemmen 557



Er zijn 3 reacties op deze inzending:

Naam:
harry van dooren
Datum:
9 juli 2007
Email:
hvandoorenzonnet.nl
...maar de doodgravers van Zwarteveen duiken wel bijzonder vaak op onder colums op nederlands.nl. Creepy!
Naam:
geert kruideren
Datum:
8 juli 2007
Email:
geert.kruiderendigitaaltafel.nl
Sorry, die reclame verandert steeds: er stond een doodskist, toen ik mijn reactie plaatste.
Naam:
geert kruideren
Datum:
4 juli 2007
Email:
geert.kruiderendigitaaltafel.nl
Een "Tevreden Rooker" bestaat niet; onruststokers wel!
(en die reclame onderaan deze pagina is toevallig precies op zijn plaats ;-)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)