Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Nog meer van die dingen

Bussen die de halte eerder zijn gepasseerd dan op de tijdentabel staat vermeld.
Krantenlobbyers die je de NRC willen aansmeren terwijl je op de Volkskrant geabonneerd bent en dan zeggen: “Prettige dag verder”.
Mensen die boven aan het eind van een roltrap plots blijven staan.
Defecte overwegbomen vlak voor het eindstation.
Pistolets met harde korst, belegd met zachte ingrediënten en lichtvloeibare saus.
Personeelsadvertentie: ‘Senior participants in long term finance consultancy bureau wanted’ in de categorie: 140.000 tot 160.000 euro.
Blijvend in prijs verlaagd! Van € 0,97 nu voor € 0,95.
Folder ‘ABN-AMRO maakt meer mogelijk’, gelijk met een verzoek tot leniging van de roodstand.
Meergranen stokbrood.
Vruchtensap met 55% fruit en extra vitamine C.
Het biljet van € 50,- uit de pinautomaat met de mededeling: “Geen biljetkeuze mogelijk”.
Het bord: Voordeel! Bananen: nu 3 kilo voor 60 cent!
Het bordje bij de ingang van de disco: Bij verlies van uw kaart wordt € 30,- in rekening gebracht.
Een interview met Camiel Eurlings.
Elke dag diezelfde stem: “Dames en heren, het volgende station is Hoogezand”.
De dunne erwtensoep in de bedrijfskantine, aangekondigd als: “Heden erwtensoep!”
De sigarettenpeuken bij elke in- en uitgang.
Halte Groningen-Euroborg, ook als er dertien per veertien dagen geen voetballen is.
Het verzakte en verbleekte houten bord op een met onkruid overwoekerde vlakte: “ 14.000 m2 bedrijventerrein te koop”.
Oost-europese harmonicaspelers met 1 melodie die alle terrassen in de stad aflopen.
De man die in een volle trein een gesprek begint met: “Koud, hè.” En verder kletst terwijl jij alleen maar je krant wilt lezen.
De ringtone met babygehuil, waarna opgenomen wordt met: ” Hai, met mij.”
Nadat je je abonnement onder je winterkleren hebt opgeborgen, de vraag: “Mag ik uw vervoersbewijs nog even zien?
“U heeft 1 nieuw bericht.” En dan bij het afluisteren alleen geruis horen.
Plakaat bij de winkelketen ‘Grandma’s Pie’: Alleen hier! Appeltaart uit eigen keuken.
De naam ‘Gonnie’.
Het openbaar toilet op het station van Groningen waarvan de automatische toegangspoort al 2 jaar wordt gesierd door het opschrift: “defect”.
Als je bij het uitstappen niet om je bagage hebt gedacht, vind je die ook nooit meer terug.
Het feit dat het omlopen om perron 4 te bereiken wegens werkzaamheden meer kost dan de 2 minuten die je had om de aansluitende trein nog te halen.
De folder met de gewijzigde nieuwe vertrektijden op jouw traject, die alleen nog verkrijgbaar is in het Turks, Arameens, Marokkaans, Iraans, Swahili en Midden-Urdogeens.
De glibberige gladde verregende wegbedekking bij stations van de gratis kranten.
Mededeling voor de reizigers: “Mmwhoeiaidie natuka vetgadi suurdo achsemaduk. Dank voor uw begrip!”
Cadeautip: Autonavigatiesysteem met file-waarschuwing.

Schrijver: Ruurd van der Weij, 5 december 2007


Geplaatst in de categorie: actualiteit

1.8 met 8 stemmen 268



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Iris
Datum:
6 oktober 2008
En dan ben je nog verkeerd ingelicht in Rotterdam staande naast spoor 4 zodat je naar Duitsland op weg bent in plaats van naar België :-)
Naam:
geert kruideren
Datum:
5 december 2007
Email:
geert.kruiderendigitaaltafel.nl
En dan ben je nog niet eens op het tijdelijke station Arnhem Centraal geweest!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)