Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Hanneke

Televisie. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik schakel altijd op de meest genante momenten in.
Weer De Wereld Draait Door, het is vrijdagavond, Hanneke Groenteman heeft óók een boek geschreven.
Als u weg wilt zappen moet u dat vooral nú doen, want het wordt érg.

Hanneke is namelijk vroeger dik geweest, heel dik, zó dik dat ze niet meer achter haar presentatiedesk in de Plantage tevoorschijn durfde te komen als er nog publiek in de zaal zat.
Alles wat in haar leven niet lukte, zegt ze, lag aan dat dik zijn. Geen programma's, geen werk; te dik. Geen mannen in haar leven; te dik.
Zelfs de man die wel in haar leven wilde werd door Hanneke afgewezen omdat ze te dik was. Heel vervelend, 45 kilo vervelend teveel om precies te zijn.

Toen kwam de operatie, de maagverkleining en toen werd Hanneke weer dunner.
Zó dun dat we haar bijna niet meer herkennen, bijna té dun.
Genoeg zult u zeggen, we weten het nu wel, door naar het volgende onderwerp..
Maaarrr dan hebben we buiten de ziekelijke scoringsdrift van van Nieuwkerk en het stuitende exibitionisme van Hanneke Groenteman gerekend.
'Lees eens 'n stukje' , klnkt het vilein.

'Moet dat..? Vraagt Hanneke retorisch..
'Ja dat moet.'
En ja hoor.. volgt een beschrijving van haar naakte lijf in de dikke tijd, voor de spiegel en hoe vreselijk en afstotelijk ze zichzelf vond.
'Maar het volgende stukje sla ik over hoor', een klein meisjes glimlachje stijgt op uit het gezicht van een 70 jarige publieksgeile rimpelige ex dikkerd.
'Nee, lézen'.. Mathijs is onverbiddelijk.

Dan beschrijft Hanneke hoe ze haar blote billen zelfs met twee handen niet kan omvatten en er uit frustratie zo hard in knijpt dat haar vingers nog lang daarna in het blanke lillende vlees staan.
Mijn hémel, het was al gebeurd voor ik de mute knop in kon drukken en nou zit ik ermee.
Met Hannekes billen bedoel ik, van die witte met putten en kleine adertjes.
Wat is dat toch met mensen en televisie waarom die niet aflatende zelfvernedering , waar is de gepaste gêne en het respect voor jezelf en mij als kijker.
Hoe moet ik ooit nog naar Hanneke Groenteman luisteren laat staan kijken zonder dat ik twee van die enorme vervallen Maagdenburger bollen voor me zie.

Ik doe 'm weg.
Het is een oude Philips Breedbeeld, met een gereviseerd binnenwerk, schappelijk prijsje, wie wil 'm hebben ?

Schrijver: trawant, 9 november 2009


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 1 stemmen 209



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)