Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

wie goed doet.......

Wie goed ontmoet!
Dit is toch een oude volkswijsheid/gezegde/spreuk.
Mijn levenlang wil en heb ik erin willen geloven.
Ja echt ik ben een optimist en het glas is altijd half vol.
Toch enige aanvulling of verandering lijkt mij in deze wereld op z'n plaats.
Nee niet alleen mijn persoonlijke ervaringen,maar ook het mondiale beeld vraagt om enige aanpassing.
Ik zou het graag veranderd zien in: WIE GOED DOET,HEEFT DE KANS DAT HIJ/ZIJ GOED
ONTMOET.
Er zijn teveel mensen in mijn omgeving en in de wereld die te egocentrisch/egoistisch zijn.Oftewel er zijn teveel mensen die ontvangers zijn en geen gevers.Welke teleurstellingen dit met zich meebrengen,zien we allereerst in relaties en de daarbij behorende echtscheidingen.
Ook op werkvloeren zien we vaak geen balans meer in het ontvangen en geven.
In de politiek zijn er groepen partijen die het ontvangen tot kunst verheven hebben,maar het geven niet meer kunnen.
Uit deze disbalans ontstaan frustraties en frustraties zijn te negatief.
Om dit te veranderen,zal er eest bewustzijn op moeten treden en vandaar deze column.
Terug naar het oorspronkelijke gezegde is een utopie(ben ik bang),maar een omgeving waar mensen dit bovenstaande zich bewust zijn,kan al leiden tot minder frustraties,meer begrip en meer loslaten.
Ik wens een ieder succes met dit bewustzijn en vooral mezelf met de kracht op te brengen niet te verzanden in doe maar niet goed,want je ontmoet zelden goed.

Schrijver: rschoorl, 21 februari 2010


Geplaatst in de categorie: algemeen

4.3 met 3 stemmen 139



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)