Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Maurice, de Hond

Maurice doet zijn naam eer aan. In ons ingewikkelde politieke bestel besluit na een ingewikkelde verkiezingsuitslag Mark Rutte te gaan praten met GroenLinks, D66 en PvdA voor de vorming van het kabinet. Dat zint Maurice niet en prompt onderzoekt hij of de VVD-aanhang Mark wel steunt. Nee, is het voorspelbare antwoord. Nieuws, besluiten de luie media.

Maar Mark had ook Job Cohen zover kunnen krijgen dat hij met het CDA was gaan praten voor het oranjekabinet (dat je nooit moet doen, want dat is hoogstens second best. Zodra dit gesprek begonnen was, zou dat Maurice niet zinnen en zou hij onderzoek doen of de PvdA-aanhang dit ziet zitten. Bingo! Het voorspelbare antwoord is dat de PvdA-achterban tegen is. Dat is nieuws, aldus de luie media.

Maurice gaat nooit op zoek naar positieve enquêteuitslagen. Hij is altijd kritisch, hoewel, zijn kritiek verstomt snel als je hem een enorme zak geld toestopt. Dan doet hij ook onderzoek. Zegt hij. En dan zegt De Hond: “Doen”.

Schrijver: Jan R. Lunsing, 15 juli 2010


Geplaatst in de categorie: maatschappij

3.0 met 2 stemmen 478



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)