Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Vlees noch vis

Wat schaft de pot? Niemand die het weet. We weten niet meer wat we eten. Rundvlees is paardenvlees geworden, paardenvlees kamelenvlees. En kamelenvlees is niet te vreten, maar u weet het niet van mij. Steeds meer mensen hebben er hun buik van vol en eten geen vlees meer of gaan naar de McDonalds, wat op hetzelfde neer komt, maar ook dat weet u niet van mij.

Vis eten dan maar? Al is deze week uitgelekt dat vissen tegenwoordig meer plastic eten dan plankton, door al het afval dat we rechtstreeks of onrechtstreeks in zee dumpen. En u dus ook, als u vis eet. Als u straks mosselen eet, zitten daar 600 delen microplastic in. Wat u zich daarbij moet voorstellen, weet ik ook niet, maar gezond klinkt het niet. Vis uit een kwekerij dan? Prima, als u graag mee smult van de groeihormonen en antibiotica.

Wat blijft er nog over? Groeten en fruit! Bron van vitamine C, E, D en OH NEE, ook van pesticiden. Of mag het een genetisch gemanipuleerde aardappel zijn voor meneer? Laat het u smaken, de rekening volgt.

Schrijver: Johan De Smet, 14 april 2013


Geplaatst in de categorie: voedsel

3.7 met 7 stemmen 245



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
14 april 2013
Email:
moi636yahoo.com
Maar alles nog beter dan een mond vol wriemelende pootjes en vleugeltjes geplet tussen je tanden.
Naam:
J.de Groot
Datum:
14 april 2013
Email:
joke190411hotmail.com
Ook in/met deze column zullen we ons niet verslikken...
dat gaat dus hongerlijden worden!

Dan maar wachten op het hemelse "Manna",
zal dat nog wel te vertrouwen zijn...?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)