Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

"Gesprek"

Je kan van die gesprekken hebben waarvan je al van te voren weet hoe dat gaat.

Je wordt er doodmoe en sikkeneurig van en als je naar huis gaat weet je niet eens waar het over ging. Dat gaat dan ongeveer zo:

“ Meid ga lekker zitten, leuk dat je er bent, koffie?’

“Ja graag, hoe is het met je?”

“O goed hoor, ik ben gisteren nog naar Hans geweest en het was erg gezellig, hij heeft een leuk meisje joh, ze woont in, gut hoe heet die straat nou, joh je weet wel vlak bij de Hoofdstraat, als je het plein overloopt weet je wel?”

“Meid wat maakt het uit’.

“Nee, wacht even, het schiet me zo wel te binnen, nou ja zeg, ik kan het honderd keer zeggen, o ja, de Geerstraat, leuke buurt hoor, zij is familie van Jan, weet je wel die grote familie, hoe heten ze nog maar weer, eh, die rare vent met die grote oren, kom zeg, je weet het toch wel, zij heeft een hazenlip’.

“Joh wat geeft het, ik ken ze niet hoor, maar ga verder.”

“Ik kan dat niet uitstaan…, ik moet toch weten hoe ze heten, nou ja daar kom ik nog wel op.

Een wonder hoor dat zij nog verkering heeft gekregen, want ze is ook de jongste niet meer, hoe oud zal ze zijn, ik ben van 1966 dus dan zal zij, gunst hoe oud is zij dan, effe denken hoor, ja dan moet zij al in de 30 zijn, ik denk wel 34 jaar hoor, of 35, ik weet het niet precies maar wel in die buurt’.

“Fijn voor haar, dat ze nu een vent heeft, toch?’

“Hoe vind je mijn blouse, die heb ik maar eens te voorschijn gehaald, ik heb hem een poos niet gedragen, ik zag hem in mijn kast hangen en dacht, he, die is weer in de mode. Dat is lang geleden, wanneer heb ik dat ding gekocht, nou dat moet wel in ’99, geweest zijn, of was het ’98? Ja, dat zou wel eens waar kunnen zijn, want ik was toen met Jan, weet je wel, de broer van Dennis, zij woonden in, dat is gek, nou kan ik toch niet meer op die plaats komen, het is in Groningen, ach meid kom, dat kleine plaatsje”.

“Ik weet het niet hoor, wat kan het je schelen”.

“ Even nadenken hoor, verdorie zeg, wacht, wacht, het schiet me zo te binnen, o ja, Zuidbroek, nou weet ik het weer, daar heb ik hem gekocht, liefde op het eerste gezicht en niet duur hoor, hoeveel kostte die, ongeveer 10 euro, of was het 7?’

“Nou in elk geval goedkoop, ga jij nog naar de soos vanavond?’

“Nee meid, ik moet oppassen bij mijn dochter, zij gaat uit met haar vriendin, die ken je toch wel, Lisa, zo’n leuke meid, ze is nog steeds vrijgezel, maar ja ze is ook niet bepaald knap te noemen, ze heeft geloof ik één keer in haar leven verkering gehad, of nee, wacht eens even, volgens mij heeft ze ook een keer een scharreltje gehad met Harm, weet je wel, van Dries, die met die wijnvlek op zijn wang, zijn moeder was onderwijzeres, hoe heette zíj nog maar weer, iets van, weet je wel, zo’n aparte naam, iets van : lerie, Gerie…”

“Joh, voor mijn part heet ze Truus.”

“Ja natuurlijk, nu weet ik het weer ze heet Cherry, dom he, dat je daar niet op kan komen”.

“Zeg ik ga weer hoor, bedankt voor de koffie”.

“Hé, ga je nu al weer, heb je het druk, ik ook hoor, maar er gaat niets boven een gezellig gesprek, vind je niet, o wacht even, weet je wie ik laatst tegenkwam, waar was dat ook maar we…

“Ik ga hoor, doei, nee ik kom er wel uit!!”

Grrrrrrrrrrr

Schrijver: Jeanne, 11 maart 2007


Geplaatst in de categorie: humor

1.5 met 6 stemmen 401



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)