Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Bol

Ze verpesten het natuurlijk wel een beetje. De jongens van BOL. Als je voorheen een album zocht dat niet meteen vooraan in de winkels lag, dan werd het zoeken. Naar de gespecialiseerde winkels met de moeilijke genres, maar daarvoor was het dan vaak weer te mainstream.

En bestellen kon wel, maar wat als je 'm nou daarna vond in die lage pijpenla waar ze altijd veel te harde Oostduitse industriële bands op hadden staan en de balie helemaal achterin was? Dan kon je 'm met goed fatsoen niet meer kopen, want je had 'm net besteld en dat hoorde je dan af te wachten, anders durfde je niet meer terug naar die winkel.

En je had al zoveel moeite om ernaar te vragen. Probeer het eens daar of anders daar, zeiden ze dan, maar daar was je dan vaak al geweest. En terwijl je door de bak met oude posters keek van nieuwe albums of concerten (gratis mee te nemen, maar hou het netjes) twijfelde je tussen nog even wachten of toch maar bestellen.

Deze puberromantiek heeft BOL succesvol weggewist met hun mathematische blauwwitte site waar je met je eigen naam wordt verwelkomd en waar na twee dagen de plaatjes al in je bus liggen, in een onbedrukte envelop alsof het om een schijfje porno gaat. En dat is verrekte handig.

Maar toch is het anders je langverwachte cd'tje tussen de rekeningen en de blijmoedige DELA-advertenties te zien. Want het gevoel van bladeren in de vakken en 'm dan (ja!) eindelijk te zien staan, daarvoor zou je toch wat vaker willen drukken op 'Als u niet bent wie ik denk dat u bent, klik hier'.

Schrijver: Axel van der Ende, 3 januari 2008


Geplaatst in de categorie: muziek

3.7 met 7 stemmen 511



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)