Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Almelo heeft het

Ik ben mooi een argument tegen de doodstraf kwijt. Het is de schuld van Almelo. Daar is echt wel wat meer te doen dan alleen dat stoplicht.

Dat zit zo. Vroeger gaf ik wel eens gastlessen aan MBO-studenten. Het was heel leerzaam en goed voor je relativeringsvermogen. Tijdens die lessen kwam de doodstraf wel eens ter sprake. Als leerlingen voor de doodstraf waren, was steevast één van hun argumenten dat de Nederlandse gevangenissen hotels waren. Daar was ik het dan natuurlijk niet mee eens.

Alleen al het idee de hele dag in een gebouw te moeten zitten en er niet uit te mogen, is al niet leuk, dus al was het een hotel dan nog. Leuk is het nooit. Maar nu heeft Almelo het bestaan om een Huis van Bewaring om te bouwen tot een hotel. Deuren staan natuurlijk wagenwijd open voor de klanten, dus een gevangenis is het natuurlijk allang niet meer.

Maar het verschil wordt zo wel erg klein voor MBO-studenten die niets leuker vinden dan om in elk debat elke nuance glad te strijken.

Schrijver: Jan R. Lønsing, 19 september 2019


Geplaatst in de categorie: overig

3.5 met 2 stemmen 170



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)