Inloggen
voeg je dagcolumn toe

Dagcolumn

Spiegel

De vriendin van Huisgenoot dreigt slachtoffer te worden van het groot christelijk complot. De PvdA mag dan deel uitmaken van de regering, in het nieuwe betuttelen vermoedt zij de hand van god, danwel zijn vertegenwoordigers op aarde. Steen des aanstoots is het voornemen het aantal koopzondagen drastisch terug te brengen. ‘Wanneer moet een werkende vrouw dan winkelen?’ briest ze verontwaardigd. Maar daar heeft ze aan Huisgenoot een slechte. Die meent dat een flinke economische crisis de oplossing is voor veel gezeur. Mensen zonder geld moeten immers auto’s laten staan (minder files), kunnen niet vliegen (milieu, geluidsoverlast), krijgen geen hypotheek voor een nieuwe vinex-woning (meer natuur) en zullen zich niet wezenloos kopen (wat nou koopzondag?). Fijntjes herinnert Huisgenoot zijn vriendin aan de zaterdagcolumn van haar hand op Nederlands.nl. Was daarin niet te lezen dat werkende vrouwen niet moesten zeuren over het juk van carrière maken én opvoeden? Kiezen moesten die wijven. Niet alles tegelijk willen en daar dan vervolgens over gaan zitten klagen. Deze spiegel was aan de columniste niet besteed. ‘Je snapt er ook niks van!’ En boos beende zij het huis uit voor haar vaste zaterdagrondje door de stad, want winkelen op zondag… doet ze eigenlijk nooit.

Schrijver: Harry van Dooren, 10 oktober 2007


Geplaatst in de categorie: actualiteit

3.0 met 4 stemmen 416



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)